Grupa „Misie”

 

   Grupa młodsza „MISIE”

     Dla większości z nas przygoda z przedszkolem zaczęła się we wrześniu. Jesteśmy jeszcze mali, mamy po 3 i 4 lata, ale zdarza się ,że są wśród nas dzieci 5 – letnie, które nam pomagają. Czasem zdarza nam się jeszcze płakać, jak przychodzimy do przedszkola, ale już coraz rzadziej.Lubimy wspólne zabawy w kącikach zainteresowań. W grupie naszej uczymy się zgodnie bawić , dbac o nasze zabawki, ładnie zjadać posiłki, dbać o czystość i porządek. Chętnie wykonujemy różnego rodzaju prace plastyczne śpiewamy, tańczymy, recytujemy wiersze.W trakcie spacerów poznajemy otaczające nas środowisko. Nie zapominamy też o czynnościach samoobsługowych, Niektórzy z nas potrafią juz założyć samodzielnie buty i kurtkę.

JESTEŚMY BARDZO WESOŁYMI I POMYSŁOWYMI PRZEDSZKOLAKAMI.

W roku szkolnym 2020/2021 będą pracowały z nami panie:

mgr Katarzyna Wasilewska 

mgr Justyna Loska -Hajkowska 

mgr Beata Błaszczyk

oraz Pani Ania  – pomoc nauczyciela

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

:00 – 8:30 Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności i dziećmi zdolnymi.

8:30 – 9:00 Zabawy dowolne wg potrzeb i pomysłów dzieci. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe. Prace porządkowe w sali. Zabiegi higieniczno-samoobsługowe związane z przygotowaniem do śniadania.

9:00 – 9:45 Śniadanie – doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku. Profilaktyka mycia zębów.

9:4510:45 Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia wychowawczo- dydaktyczne organizowane przez nauczyciela z podziałem na grupy wiekowe : 3 – 4 latki ; 5 – latki ,wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju (zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego). Kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo-dydaktycznych. Czynności organizacyjno-porządkowe. Zabawy swobodne
(zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego). Kontynuowanie prac wynikających z zajęć wychowawczo-dydaktycznych. Czynności organizacyjno-porządkowe. Zabawy swobodne.

10:45 – 11.45 Zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze – swobodna aktywność dzieci. Zajęcie ruchowe w sali (w razie niekorzystnej aury).

11:45 – 12:00 Czynności higieniczno – sanitarne, przygotowanie do obiadu.

12:00 – 12:45 Obiad – wspieranie samodzielnych działań dziecka, kształtowanie nawyków higienicznych i zachowań prozdrowotnych. Samodzielne spożywanie posiłku, prawidłowe posługiwanie się sztućcami.

12.4513:30 Odpoczynek – leżakowanie przy muzyce relaksacyjnej lub słuchaniu bajek – dzieci młodsze. Dzieci starsze – realizacja zadań wynikających z podstawy programowej, praca indywidualna, zajęcia ze specjalistami.

13.30 – 14:00 Czynności samoobsługowe, trening ubierania się , zabiegi sanitarno higieniczne przygotowanie do podwieczorku.

14:00 – 14:15 Podwieczorek – wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

14:15 – 15:30 Zabawy integracyjne, kontakty indywidualne, praca nauczycieli o charakterze obserwacyjnym, praca indywidualna z dziećmi.

15:30 – 16:30 Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. GRUPY ŁĄCZONE Porządkowanie sali. Rozchodzenie się dzieci.

* Poszczególne godziny ramowego rozkładu dnia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb i sytuacji.

odnośnik

ZABAWY, ĆWICZENIA DLA DZIECI NA CZAS ZAWIESZENIA ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU

Tydzień od 22.06 -26.06.2020 „LATO W LESIE”

Segregacja śmieci

Tydzień od 15.06 -19.06.2020 „POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS”

(122) Przepis na domową ciastolinę #mamawdomu – YouTube

Moje wakacje

Tydzień od 08.06. -10.06.2020JUŻ WKRÓTCE WAKACJE”

Walizka (1)

Tydzień od  01.06.  – 05.06.2020  „JESTEŚMY  ŻYCZLIWI DLA SIEBIE”

Porządek kolorowanka

Pieski – kolorowanka 2 (1)

Pieski kolorowanka 1

  • Propozycja zabaw na dzień 02.06.2020

Ćwiczenia sportowe ogólnorozwojowe

  • Propozycja zabaw na dzień 01.06.2020

emocje-karta pracy (1)

Tydzień :od 25.05 – 29.05.2020 cdŚWIĘTO RODZINY”

ZABAWY Z WYKORZYSTANIEM PRZEDMIOTÓW, KTÓRE NA PEWNO MAMY

W DOMU laugh propozycja zabaw na dzień 29.05.2020

Propozycja zajęć na dzień 28.05.2020

Gram w piłkę – kolorowanka

Uczę się pływać – kolorowanka

KODOWANIE

Karta pracy

Dzieci – kolorowanaka. -pokolruj pastelami suchymi

Dzieci takie jak my

Tydzień: od 18.05 -22.05.2020″Święto Rodziny”

Dla mamy(1)

Dla taty

  • Propozycja zajęć na dzień 21.05.2020   – nauka piosenki

Kocham cię ti amo je t’aime 

Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

TWARZE DZIECIFwd_

KTO JEST KIM – RODZINA GRA

Portret taty (1)

Portret mamy

KSIĄŻKA 70:71

IMG_3997

Tydzień : od 11.05 -15.05.2020 „ Łąka w maju”

Biedronka- kolorowanka

96758535_160852008802987_384169676277547008_n

rysowanie po sladzie 1

kolorowanka 2

Mieszkańcy łąki

POłĄCZ W PARY

RYSOWANIE PO ŚLADZIE

  • Propozycja zajęć  na dzień 11.05.2020

Opowiadanie ŁĄKA

Piosenka BAL NA ŁACE

MOTYLKI W PARY

RYSOWANIE PO ŚLADZIE

Tydzień od 04.05 -08.05.2020rMOJA OJCZYZNA”

Warszawska Syrenka

Wisła – kolorowanka

Zestaw ćwiczeń ruchowych dla dzieci

ksiazka 66_67

Pokoloruj wg kodu

kolowowanie wg kodu 1JPG

kolorowanie wg kodu 2

Praca plastyczna. – mapa Polski

Zadanie – połącz

Praca plastyczna. -FLAGA

Tydzień od 27.04 – 30.04.2020: „Moja miejscowość, mój region, moja ojczyzna”

Figury geometryczne

Moje miasto – KOLOROWANKA

Tydzień od 20.04 – 24.04.2020r „DBAMY O PRZYRODĘ”

Recykling

Fwd_ Ekologia.rtfd

Ogród

Ogród 2

Piosenka do nauki

Tekst piosenki Ziemia , wyspa zielona

  • Propozycje zajęć na dzień 21.04.2020

historyjka obrazkowa 4 latki

grafomotoryka konewka 4 latki (1)

karta pracy

chmura-i-krople-deszczu-po-lini-brak-koloru-copy

Dzień Ziemi Wyklejanki fb

…………………………………………………………………….

Tydzień od 15.04 017.04.2020

ZWIERZĘTA Z WIEJSKIEGO PODWÓRKA”

Zwierzeta na wsi 17.04.2020 PDF

Propozycja zajęć MISIE 16.04.2020

Propozycje zajęć  MISIE 08.04.2020

karta pracy

Propozycje zajęć gr MISIE na dzień 07.04.2020r

Propozycje zabaw MISIE 06.04.2020r

Pisanka – MISIE

Propozycja zajęć MISIE 03.04.2020 -PIĄTEK

Bociany

Proponowane zajęcia na dzień 02.04.2020 czwartek

Zestaw ćwiczeń nr 5 dla dzieci

Żabka – kolorowanka

Propozycje zajęć na dzień 01.04.2020r – środa 

Propozycje zajęć 01.04.2020r MISIE

Jajka wielkanocne

Propozycje zajęć MISIE 31.03.2020r wtorek

Zestaw ćwiczeń dla dzieci nr 4

ptaszek do wyklejania

Ptaszek do wyklejenia

Piosenka Zielona wiosna –  tekst

Propozycje zajęć MISIE 30.03.2020 poniedziałek 

Propozycja zajęć MISIE 27.03.2020 piątek 

26.03.2020 : Wiosenne przebudzenie: wszystko rośnie

W dniu dzisiejszym Państwa dzieci poznają następujące zagadnienia:

  • Ćwiczenia ogólnorozwojowe
  • Oznaki wiosny  (poniżej przedstawione ilustracje)
  • Praca plastyczna: wiosenne kwiaty (rysowanie z wykorzystaniem kredek)

Ćwiczenia ogólnorozwojowe

*”Raki z piłką na brzuchu”

Dziecko jest w podporze tyłem z nogami ugiętymi, zaś biodra powinny być uniesione wysoko. Na brzuchu, w okolicach stawów biodrowych, leży piłka. Dziecko przemieszcza się po pokoju w podporze tyłem, starając się utrzymać piłkę na brzuchu.

*„Żuki toczące kulki”

Dziecko przemieszcza się po pokoju chodząc na czworakach, popychając głową piłkę. Piłka powinna być popychana czołem.

*”Rzuć piłkę do sufitu”

Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym z piłką w dłoniach. Próbuje rzucać piłkę w górę, aby odbiła się od sufitu, starając się złapać w dłonie opadającą piłkę (proszę zwrócić uwagę na bezpieczeństwo podczas zabawy).

*”Podskoki z piłką między kolanami”

Dziecko stoi z piłką miedzy kolanami, podskokami przemieszcza się po pokoju.

*”Złap żółte”

Rodzic pokazuje dziecku kartkę w kolorze żółtym i objaśnia zasady zabawy. Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na ustalony sygnał np. klaśnięcie w dłonie, rodzic podnosi rękę wraz z kartką. W tym czasie, dziecko szuka żółtego elementu, zatrzymuje się przy nim i go dotyka. Rodzic pyta się: „Grasz w żółte?”, zaś dziecko odpowiada „Gram!”. Zabawę się powtarza, przy czym za każdym razem dziecko musi stanąć przy innym przedmiocie w kolorze żółty

zabawy Misie

Zajęcie 25.03.2020 WIOSENNE PRZEBUDZENIA

  • W dniu dzisiejszym Państwa dzieci poznają następujące zagadnienia:
    • Ćwiczenia ogólnorozwojowe: zestaw nr 1
    • Oglądanie gałązek wybranych kwiatów, krzewów i drzew (poniżej przedstawione ilustracje)
    • Praca plastyczna: wiosenne kwiaty

    Ćwiczenia ogólnorozwojowe

    Do zabawy potrzebne będą: zielona kartka papieru, gazety, kosz, komórka.

    *”Proste plecy”

    Rodzic rozkłada kilka gazet na podłodze. Przy dźwiękach muzyki z komórki, dziecko biega po pokoju, omijając gazety. Kiedy muzyka milknie, siada skrzyżnie na jednej z gazet, prostując plecy a dłonie układa na kolanach. Za każdym razem dziecko wybiera inną gazetę. /Ćwiczenie powtórzyć kilkakrotnie/

    *”Krasnoludki pod dachem”

    Dziecko /dzieci/ trzymają oburącz gazetę. Na sygnał muzyki z komórki, biegają po pokoju- wspinając się na palce i unoszą złożone gazety nad głowami. Kiedy muzyka milknie, wykonują siad klęczny i układają gazety przed siebie, na podłodze. /Ćwiczenie powtórzyć kilkakrotnie/

    *”Mierzymy czas”

    Dziecko stoi w rozkroku, trzymając gazetę w prawej ręce. Na sygnał, poprzez klaśnięcie, dziecko wykonuje skłon tułowia w prawo i dotyka podłogi końcem gazety, nie odrywając stóp od podłogi. Przez chwilę pozostają w takiej pozycji, a następnie wykonują wyprost. To samo w drugą stronę. /Ćwiczenie powtórzyć kilkakrotnie/

    *”Przeszkoda”

    Dziecko wraz z rodzicem rozkłada kilka gazet na podłodze. Rodzic włącza komórkę z muzyką i dziecko biega, omijając gazety. Kiedy muzyka milknie, wskakuje obunóż na gazety. /Ćwiczenie powtórzyć kilkakrotnie/

    *”Dziecko łapie deszczyk”

    Ze wszystkich gazet wykorzystanych z powyższych ćwiczeń, dziecko wraz z rodzicem, ugniatają gazetę rękami tak, aby powstała kulka. Stojąc w miejscu, wszyscy podrzucają i łapią kulki.

    *”Ćwiczenie uspokajające”

    Dziecko leży na plecach i układa kulkę z gazety na brzuchu. Przez chwilę oddycha rytmicznie i obserwuje, jak kulka podnosi się i opada.

    *”Rzuty do celu”

    Dziecko wraz z mamą i tatą trzymają kulkę w ręce. Każdy po kolei wrzuca kulkę do kosza. Kto wrzuci więcej razy, ten wygrywa. /Zabawa dla całej rodziny/

    *”Złap zielone”

    Rodzic pokazuje dziecku kartkę w kolorze zielonym i objaśnia zasady zabawy. Dziecko biega swobodnie po pokoju. Na ustalony sygnał np. klaśnięcie w dłonie, rodzic podnosi rękę wraz z kartką. W tym czasie, dziecko szuka zielonego elementu, zatrzymuje się przy nim i go dotyka. Rodzic pyta się: „Grasz w zielone?”, zaś dziecko odpowiada „Gram!”. Zabawę się powtarza, przy czym za każdym razem dziecko musi stanąć przy innym przedmiocie w kolorze zielonym.

    Oglądanie wybranych kwiatów, krzewów i drzew (zwiastuny wiosny)

    Przebiśniegi , Krokus, Śnieżnik lśniący, Irys,Tulipan, Zawilec,Krzaczki forsycji

    Praca plastyczna do wykonania:

    Pomaluj farbami wybrany obrazek kwiatka wiosennego:

  • krokus kolorowanka tulipan kolorowanka
  • tulipan kolorowanka