Grupa „Smerfy”

images (1)

Grupa starsza „SMERFY

 Jesteśmy już dużymi przedszkolakami, mamy 4, 5 i 6 lat.                           Do przedszkola chodzimy od dawna.Jesteśmy energiczni, weseli, żywotni, pełni pomysłów i ciekawi świata. Interesujemy się wszystkim co na otacza . Dzieci  6 – letnie przygotowują się do rozpoczęcia edukacji w szkole podstawowej. Nasze panie przygotowują dla nas ciekawe zajęcia, oraz zabawy, zawsze nam pomagają, a kiedy trzeba pocieszają.Bardzo lubimy wspólnie się bawić, rysować, konstruować budowle.Wiele radości sprawiają nam spacery i zabawy w naszym ogrodzie przedszkolnym.  Do przedszkola przychodzimy, bo wszyscy się lubimy.

JESTEŚMY BARDZO LICZNĄ, AKTYWNĄ I KREATYWNĄ  GRUPĄ. Posiadamy wiele umiejętności , które ciagle doskonalimy.

W  ROKU SZKOLNYM 2020/2021 pracują z nami Panie; 

mgr Teresa Zalewska

mgr Beata Lachowska – Kolebska

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

GODZINY

6.00-8.00

-schodzenie się dzieci,

-zabawy w kącikach zainteresowań,

-zabawy tematyczne, dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów,

-zabawy integracyjne,

-praca z zespołem lub indywidualna,

-tworzenie okazji do wymiany informacji,

-czynności porządkowe

8.00-8.30

RANEK

-gry i zabawy integracyjne,

-ćwiczenia stymulujące percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę,

-zabawy związane z kształtowaniem wrażliwości emocjonalnej,

-doskonalenie wiedzy dotyczącej zasad zachowania w zakresie bezpieczeństwa i higieny ,

-obserwacja dzieci

8.30-8.40

8.40-9.00

Zestaw ćwiczeń porannych

Przygotowanie do śniadania

-pełnienie dyżurów,

-czynności sanitarno-higieniczne,

-wpajanie zasad dobrego wychowania,

-wyrabianie nawyków higienicznych

9.00-9.20

ŚNIADANIE

9.20-9.40

-utrwalanie nawyków sanitarnych i czynności prozdrowotnych

9.40-10.05

Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych:

-zintegrowana działalność edukacyjna, zajęcia i zabawy edukacyjne w ramach podstawy programowej obejmujące zagadnienia matematyczne, językowe

10.05-10.10

– gry i zabawy sportowe, zabawy doskonalące postawę dziecka,

10.10-10.35

Wspieranie dzieci w rozwoju czynności intelektualnych:

-działalność edukacyjna obejmująca obszary poznawcze z zakresu przyrody, sztuki, muzyki, plastyki

10.35-11.45

Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, spacery, obserwacje przyrodnicze

11.45-12.00

Przygotowanie do obiadu

-pełnienie dyżurów,

-czynności sanitarno-higieniczne,

-wpajanie zasad dobrego wychowania,

-wyrabianie nawyków higienicznych

12.00-12.30

OBIAD

12.30-12-50

-kształcenie nawyków higieniczno- sanitarnych,

-czas na bajkę i relaks:

-bajkoterapia,

-ćwiczenia relaksacyjne,

-ćwiczenia słuchowe,

-słuchanie muzyki relaksacyjnej

12.50-13.15

-zajęcia edukacyjne wspierające kontakt ze sztuką(plastyka, muzyka, literatura),

-zabawy ruchowe, muzyczne, ćwiczenia wspomagające rozwój dziecka( wykorzystanie elementów metod: W.Sherborne, R Labana, C.Orffa, J.P.Denissonów, M. Bogdanowicz, I Majchrzak, E. Gruszczyk- K0lczyńskiej),

-ćwiczenia utrwalające zdobytą wiedzę i informacje

ZAJĘCIA DODATKOWE NIEODPŁATNE

13.15-13.45

-zabawy tematyczne, zabawy w terenie, spacery, obserwacje przyrodnicze

13.45-14.00

Przygotowanie do podwieczorku

-pełnienie dyżurów,

-czynności sanitarno-higieniczne,

-wpajanie zasad dobrego wychowania,

-wyrabianie nawyków higienicznych

14.00-14.20

PODWIECZOREK

14.20-14.40

-obserwacja dzieci,

-zajęcia wyrównawcze grupowe, indywidualne mające na celu utrwalanie wiadomości i umiejętności dzieci,

14.40-15(00-30)

-zabawy dowolne wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci,

-zabawy tematyczne,

-zabawy dowolne wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci,

-zabawy tematyczne,

-zabawy kołowe ze śpiewem,

-rysowanie,

-rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej,

–zabawy dowolne wynikające z potrzeb i zainteresowań dzieci,

odnośnik

DRODZY RODZICE

PRZESYŁAMY PROPOZYCJE ZABAW I ĆWICZEŃ DLA DZIECI

NA CZAS ZAWIESZENIA ZAJĘĆ W PRZEDSZKOLU

Tydzień od 22.06 -26.06.2020 „POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS”

Stopy na piasku

Zadania matematyczne 1

Zadania matematyczne 2

Tydzień od 15.06 -19.06.2020 „WAKACJI NADSZEDŁ CZAS”

Pobawmy się.

(122) Przepis na domową ciastolinę #mamawdomu – YouTube

Propozycja zajęć na dzień 17.06.2020

Zasady bezpiecznej kapieli

Znak zakazu kapieli

Grafomotoryka (1)

Bezpieczne wakacje

Tydzień od 08.06 -10.06.2020r ZDROWIE MOJE I MOICH BLISKICH”

Piramida żywienia (2)

Wykreślanka

Owoce i warzywa

Tydzień od : 01.06 – 05.06.2020 „NIBY TACY SAMI , A JEDNAK INNI”

  • Propozycja zajęć na dzień 04.06,2020

Piosenki dla dzieci

figury 1

figury 2

Mój portret

kostka_z_emocjami

emocje-karta pracy (1)

Kontynenty

Azja

Tydzień od 25.05 29.05.2020 :”MOJA RODZINA „

KARTY-PRACY-RODZINA

Rodzina

Karta-pracy-71

Zabawy z literkami

Karty pracy:

Historyjka-obrazkowa

Rodzinny portret

ćwiczenia w dodawaniu do 10 kolor

praca plastyczna  – narysuj członów swojej rodziny Drzewo genealogiczne (2)

Piosenka ‚Moja wesoła rodzinnka

Tydzień: od 18.08 -22.05.2020 ” Moje zwierzątko”

Czyj to dom

Gdzie kto mieszka

opowiadanie cz.2

kolorowanie wg kodu (3)

kolorowanka do opowiadania

Slady zwierzat

  • Propozycja zajęć na dzień 18.05.2020

Opowiadanie cz.1 (1)

Połącz pary (1)

narysuj wg wzoru (1)

Tydzień : od 11.05 -15.05.2020 „ Łąka w maju”

Znajdź 10 różnic

grafomotoryka-motyl

PODZIEL NA SYLABY

  • Propozycja zabaw na dzień 14.05.2020    Łąka 

KOLOROWANIE WG KODU

KARTY-PRACY-ZESTAW-2

karty pracy

Matematyka (1)

Matematyka2

Tydzień od 04.05 -08.05.2020: ” Moja ojczyzna”

Katowice

Katowice2

Regiony1

Zawody

Grafomotoryka

  • Zestaw ćwiczeń gimnastycznych na dzień 06.05.2020

Zestaw ćwiczeń ruchowych dla dzieci

WiesKartyPracy1(1)

miasto wies(1)

Symbole

Syrenka

Tydzień od 27.04 – 30.04.2020: „Moja miejscowość, mój region, moja ojczyzna”

  • Propozycja zajęć na dzień 30.04.2020 gr SMERFY

ćwiczenia grafomotoryczne cz. 1 (1)

ćwiczenia grafomotoryczne cz. 2

Mapa konturowa Polski

napisy mapa Polski

  • Propozycje zajęć na dzień 29.04.2020 gr SMERFY

SYMBOLE NARODOWE

flaga-polski-kolorowanka

godo-polski-kolorowanka-do-wyklejania-plastelina

symbole narodowe karta pracy

Dodawanie do 10

Matematyka

Tydzień od 20.04 – 24.04.2020r „DBAMY O PRZYRODĘ”

SEGREGOWANIE ODPADÓW

Drodzy Rodzice,
Przesyłam propozycje zajęć
Z okazji Dnia Ziemi piosenka „Ziemia, wyspa zielona” oraz GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA w wersji tradycyjnej lub on-line.
Życzę udanej zabawy.
Tekst do piosenki oraz link do stron internetowych w załączniku
Pozdrawiam,
Katarzyna Wasilewska

Litera do wyklejania

kolorowanie wg kodu 2

kolorowanie wg kodu

H

DZIEŃ-ZIEMI-PLAKAT

przyjaciele przyrody ilustracja 1 (1)

przyjaciele przyrody ilustracja 2 (2)

karty pracy

Litera H,h 6 latki

Litera H,h 6 latki (1)

DĄB-ŻOŁĘDZIE-LIŚĆ

karty pracy:

kolorowanie wg kodu – karta pracy

DZIEŃ-ZIEMI

………………………………………………………………………………………………

Propozycje zabaw z językiem angielskim

spring board game,gr.starsza,kwiecień 2020

TYDZIEŃ OD 15.04 -17.04.2020 „NA WIEJSKIM PODWÓRKU”

Propozycja zajęć na dzień 17.04.2020

Zadania na dzień 16.04.2020

Ptaki wracające do Polski1

Tekst wyrazowo obrazkowy

Propozycje zabaw na dzień 15.04.2020 środa SMERFY

Propozycje zabaw z języka angielskiego gr SMERFY na dzień 09.04.2020

Propozycje zabaw smerfy 08.04.2020 środa

załączniki:

karta pracy 1

karta pracy 2

karta pracy 3

karta pracy 4

Propozycje zajęĆ gr SMERFY na dzień 07.04.2020

załączniki:

Cyfra 1

Cyfra 2

PROPOZYCJE ZABAW SMERFY -06.04.2020r

Pisanaka SMERFY

Propozycje zabaw z języka angielskiego gr SMERFY od 06.04 do 10.04.2020r

Propozycje zabaw SMREFY. 03.04.2020

Rozwój żaby

Dodatkowe karty pracy

l-kreska-nauka-literek

Litera do wyklejania plasteliną

 Propozycje zajęć SMERFY 02.04.2020. czwartek       SZUKAMY WIOSNY”

Wiosenne buziaki piosenka

wiosenne kwiaty

symbole pogodowe

karta pracy nr 1

Propozycje zajęć na dzień 01.04.2020 SMERFY     środa 

załączniki:

kwiaty

kwiaty kolorowanka

grafomotoryka 2

Wtorek 31.03.2020r

Proponowane zajęcia na dzień 31,03.2020 gr SMERFY

KROKUS – karta pracy

oznaki wiosny cz 2 KARTA PRACY

Poniedziałek 30.03.2020r

26.03.2020 Wiosenne przebudzenia 
1. Dziecko otrzymuje obrazek przedstawiający przebiśniegi, który jest pocięty na równe części. Zadaniem dziecka jest ułożenie obrazka aby przybrał pierwotną formę przebiśniegów. Następnie odgaduje co to jest za kwiat, kiedy się pojawia i co zwiastuje. 

2. Ćwiczenia odprężające z wykorzystaniem muzyki relaksacyjnej- dziecko przechodzi do leżenia na plecach. Słucha muzyki relaksacyjnej. Nabiera powietrza nosem, równocześnie unosząc ręce w górę, następnie wypuszcza powietrze ustami, a ręce opuszcza do pozycji wyjściowej.

Zabawy dla Smerfów

25.03.2020: „Wiosenne przebudzenia”

1. Dzieci otrzymuje fotografie, gdzie znajdują się kwiaty doniczkowe i niedoniczkowe. Rozróżnia, które kwiaty są doniczkowe i opisuje zasady pielęgnacji kwiatów doniczkowych.2. Praca plastyczna- dziecko otrzymuje na kartce A4 rysunek tulipana i za pomocą bibuły lub plasteliny tworzy małe kuleczki, którymi wypełnia dany rysunek. Ćwiczenie to ma na celu usprawnienie motoryki małej. (załącznik)3.Osłuchanie się z tekstem piosenki Nareszcie wiosna autorstwa J.Kucharczyk 

  • Przyszła do nas wiosna – słoneczna, radosna. Budzi kwiaty, budzi drzewa, ze skowronkiem śpiewa. .
  • Przywitała ptaki, bo właśnie wróciły, gdy się tylko dowiedziały, że już nie ma zimy. /2x
  • Wiosennym deszczykiem kaczeńce podlewa i przygląda się radośnie listeczkom na drzewach.
  • Teraz budzi żabki, pszczoły i chrabąszcze, tańczy razem z motylami na kwitnącej łące.
  • Woła do niedźwiedzia: „Wstawaj, misiu, wstawaj! Już wiosenne kwiaty kwitną, zielenieje trawa!”
  • I dzieci łaskocze słońca promieniami. Chodźcie, dzieci, chodźcie, dzieci, z wiosną się pobawić.

4. Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym „ Kwiatki rosną” – dziecko w siadzie podpartym powoli na palcach podnosi się do góry z wyprostowanymi na koniec rękami zamienia się w kwiatka,

25.03.2020: „Wiosenne przebudzenia”


  • 1. Dzieci otrzymuje fotografie, gdzie znajdują się kwiaty doniczkowe i niedoniczkowe. Rozróżnia, które kwiaty są doniczkowe i opisuje zasady pielęgnacji kwiatów doniczkowych.
    2. Praca plastyczna- dziecko otrzymuje na kartce A4 rysunek tulipana i za pomocą bibuły lub plasteliny tworzy małe kuleczki, którymi wypełnia dany rysunek. Ćwiczenie to ma na celu usprawnienie motoryki małej. (załącznik)3.Osłuchanie się z tekstem piosenki Nareszcie wiosna autorstwa J.Kucharczyk 
  • Przyszła do nas wiosna – słoneczna, radosna. Budzi kwiaty, budzi drzewa, ze skowronkiem śpiewa. .
  • Przywitała ptaki, bo właśnie wróciły, gdy się tylko dowiedziały, że już nie ma zimy. /2x
  • Wiosennym deszczykiem kaczeńce podlewa i przygląda się radośnie listeczkom na drzewach.
  • Teraz budzi żabki, pszczoły i chrabąszcze, tańczy razem z motylami na kwitnącej łące.
  • Woła do niedźwiedzia: „Wstawaj, misiu, wstawaj! Już wiosenne kwiaty kwitną, zielenieje trawa!”
  • I dzieci łaskocze słońca promieniami. Chodźcie, dzieci, chodźcie, dzieci, z wiosną się pobawić.

4. Zabawa ruchowa z elementem wyprostnym „ Kwiatki rosną” – dziecko w siadzie podpartym powoli na palcach podnosi się do góry z wyprostowanymi na koniec rękami zamienia się w kwiatka,

JĘZYK ANGIELSKI – tydzień od 23.03 -27.03.2020

Język angielskiHello, how are you? I’m happy (dzieci pokazują uśmiechniętą buzię). Hello, how are you? I’m tired (dzieci pokazują zmęczenie). Hello, how are you? I’m angry( dzieci pokazują zagniewana buzię)Piosenka: „Make a circle big,big,big ( dzieci pokazują ramionami duże koło), small, small, small (dzieci pokazują rączkami małe kółko), big, big, big, make a circle small, small, small, hello,hello, hello. Make a circle up,up,up(dzieci mówiąc to stopniowo podnoszą obie ręce do góry), down, down, down (dzieci stopniowo opuszczają ręce ku dołowi), up,up,up, make a circle down, down, down, hello,hello,hello. Make a circle round, round, round (dzieci ramionami zakreślają koło), round, round, round, Make a circle round, round, round, sit down (dzieci siadają).Temat: Pets (zwierzęta domowe): cat, dog, mouse, hamster, fish, rat, turtle, parrot, spider. Dzieci nazywają zwierzęta z obrazków, pluszaki, z natury (w domu).What colour? Brown, white, yellow, black, red, blue, green. (dziecko pokazuje kolor na zwierzęciu i nazywa go)How big? A big dog, a big cat, a small mouse, etc. (Dziecko powtarza całe zdanie wskazując na właściwe zwierzę).Części ciała zwierzęcia: piosenka „my teddy bear has…”: śpiewając pokazujemy na misiu części ciała o których jest akurat mowa. „My teddy bear has two eyes, two eyes, two eyes (2x), My teddy bear has one nose, one nose, one nose (2x), My teddy bear has two ears, two ears, two ears (2x), My teddy bear has two arms, two arms, two arms (2x), My teddy bear has two legs, two legs, two legs (2x), My teddy bear has one tail, one tail, one tail (2x).Jakie masz zwierzęta w domu? What animals have you got? Dziecko mówi: I’ve got a cat/ two cats/two hamsters,etc. “. Jeśli nie ma zwierząt, mówi:”I’ve got no animals. Zachęcać do wypowiadania zdań typu: I’ve got a big dog, I’ve got a small white cat,